is vliegtuigmodus schadelijk voor je mobiel?

Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik de samsung galaxy GT-I90505 (S4).
S avond leg ik de mobiel altijd op mijn nachtkastje op vliegtuigmodus wegens straling.
Echter had ik in mijn bed eerst 4 WiFi streepjes en nu nog maar 2, heel zelden nog maar 3 of 4.
Zou dit komen omdat ik elke dag vliegtuidmodus aan en uit zet of heeft het een andere reden?

Groetjes Liho

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, vliegtuigmodus en slecht signaal ontvangst correleert niet met elkaar, het heeft daarmee absoluut niets te maken, je zou haast denken dat het beter is omdat je de componenten die het signaal opwekken en ontvangen uitzet, net zoiets dat een lamp langer meegaat als je 'm s'nachts uitdoet i.p.v. 24/7 te laten branden.

Misschien is er in de huiselijk sfeer iets veranderd m.b.t. tot het wifi signaal ontvangst?
Ik noem bijvoorbeeld een wisseling in het wifi kanaal door de router gekozen(het is drukker geworden omdat je buurman z'n wifi wolk heeft uitgebreid)

Mijn router laat andere routers in de omgeving zien, en steevast is kanaal 12-13 bijna leeg(heeft met europese wetgeving te maken gehad die alleen t/m kanaal 11 toeliet in the ether) Dus heb ik mijn router vast op kanaal 13 gezet i.p.v. onhandig automatisch hoppen naar een te druk kanaal... Ik denk dat je meer in deze richting moet denken....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat kan absolute geen kwaad, dat wifi minder is, is puur toeval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Liho,

Nee dat kan absoluut geen kwaad. Het zorgt er alleen voor dat er (als het waren) geen informatie in je telefoon kan, of eruit. Als je hem aan de oplader legt laad hij zelfs sneller op. Misschien staat er bij jouw bed een deur dicht als je dat probeert?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad!

Groetjes,

MoosMas