hoe weet je of je telefoon accu kapot is?

ik heb vandaag mijn telefoon in een plasje water laten vallen, na kleine dingetjes geen erge fouten in mijn telefoon, later die dag wil ik mijn telefoon aan de oplader leggen en vervolgens wil hij niet opladen, hij bleef op 0% hangen en zo bleef hij een hele tijd, toen zetten in de beeldscherm helderheid wat hoger wat teveel batterij kost en toen viel mijn telefoon uit, toen wilde ik hem wel aan de oplader leggen maar hij laad niet meer op, ligt dit aan de accu, want de accu heeft het wel gedaan totdat hij leeg was?

Toegevoegd na 39 minuten:
mijn telefoon laad trouwens wel op, maar heel traag, bijv in 13 minuten laad hij maar 2% op, ligt het dan nogsteeds aan de accu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou even naar de winkel gaan ik denk dat er water in de accu zit

Antwoorden (1)

Dit had ik ook een keer,
Je accu is waarschijnlijk beschadigd, als hij nog oplaadt doet hij het wel.

De beste manier om dit te verhelpen is door je telefoon een week of 2/3 in droog rijst te leggen in een afgesloten bak (15 bij 15 cm ongeveer).
Rijst neemt namelijk vocht op, dan haalt het rijs alle vocht uit je telefoon en doet hij het weer, het werkt niet als je om de dag je telefoon uit het rijst haalt om te kijken of hij het doet.

Het is heel moeilijk, om je telefoon twee weken kwijt te zijn, maar dan doet hij het weer!!!!.

(Of je gaat naar een maker)