Waarom werkt de s pen(Van de Samsung gelaxy noten serie) niet op andere toestellen?

Ik heb een Note 2 liggen maar ik heb hem weg gedaan omdat ik hem onhandig groot vond wat ik wel erg handig vond wat het pennetje(S pen) alleen nou werkt die dus niet op andere toestellen en ik vroeg mij af waarom en of er ook een manier wat om wel mijn s pen te kunnen gebruik op mijn S3?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Note heeft een digitizer voor de pen, andere apparaten niet.

Het beste antwoord

De Note-serie heeft een speciale digitizer van Wacom. De digitizer is zegmaar de 'touchscreenlaag'. Die laag kan wel werken met de S Pen en de overige functies gebruiken, maar een normale capacitieve touchscreen kan dit niet.

Daarnaast is er bepaalde software voor de overige functionaliteit die gewoon niet op de S3 beschikjbaar zijn. Maar die zou sowieso nutteloos zijn, aangezien de S3 de S-Pen niet herkend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit geeft een duidelijk en helder antwoord op de vraag.