Telefoon andere kleur dan op verpakking?

Ik wil graag een nieuwe HTC One M8 kopen op marktplaats. Hij is helemaal in het plastic voor 465,-. Dat vind ik een mooie prijs maar ik heb één probleem. Ik wil graag een zwarte zoals op de doos te zien is maar ik heb IMEI-nummer gecontroleerd en daar zie ik een zilvere. Ook staat in de beschrijving van de advertentie dat hij zilver is. Is dit dan een fout van HTC dat ze een andere kleur op de doos laten zien? Ik snap het niet en ik wil graag te weten komen hoe het zit. Ook wil ze de bon niet afgeven maar wel een kopie geven, is dit dan ook geldig als je garantie wilt? Alvast bedankt

Toegevoegd na 39 minuten:
Dit is de link naar de advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/mobiele-telefoons-htc/m845743453-htc-one-m8-niet-gebruikt.html

Misschien zien jullie iets verdachts want de verkoper zegt wel dat hij zwart is maar hij zit nog in het plastic dus dat is vreemd want hoe weet ze dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Grote kans dat ze meerdere telefoons hebben waarbij ze dan een kopie van de bon meegeven. Daar zou ik voor uitkijken.
In principe is een kopie van de bon ook geldig. Wij adviseren zelf altijd een kopie te maken omdat een kassabon altijd snel onleesbaar wordt.
Ze hebben zelf de bon niet meer nodig, dus waarom zouden ze hem dan niet meegeven.

Als er in de beschrijving staat dat het een zilveren is en bij het imei-nummer hoort ook een zilveren dan zal het vast een zilveren zijn.
Het is volgens mij niet zo dat HTC maar één doos heeft. Dus dan hebben ze blijkbaar een verkeerde foto bij de advertentie gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gebeurt heel vaak dat een artikel op de doos een andere kleur heeft dan het artikel dat in de doos zit. Het is ondoenlijk om voor elke kleur een andere doos te moeten maken. Als een artikel in 5 kleuren verkrijgbaar is zou de fabrikant 5 verschillende dozen moeten laten maken. Dat wordt voor de fabrikant en dus ook voor de consument veel te duur. Meestal kiest men dan voor de kleur zwart op de doos.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak zit er onderop of op de zijkant van de doos een stickertje met de kleur telefoon die in de verpakking zit, de doos is universeel voor alle kleuren hetzelfde, dit is goedkoper te maken dan voor iedere kleur een andere doos. Een kopie van de bon wordt meestal wel geaccepteerd voor de garantie, ik vermoedt dat de huidige eigenaar de telefoon als gestolen wil opgeven bij de politie, daar heeft hij/zij wel de originele bon voor nodig. Pas daarmee op, want dan kan de politie en/of telefoonprovider jouw nieuw aangeschafte telefoon in beslag nemen, zij hebben een team die diefstallen hiervan onderzoekt. Ga de telefoon dus zelf halen en koop alleen met de originele bon. Ook kan het gaan om een geleasde telefoon, dan is de huidige bezitter niet de eigenaar en heeft dus geen recht de telefoon te verkopen.

Toegevoegd na 3 uur:
Neem contact op met de fabrikant hoe je aan de doos kunt zien, welke kleur telefoon erin zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zegt niks de kleur op de doos, ik heb een witte Huawei 525 deze heb ik in een winkel gekocht in een verzegeld doosje met een afbeelding van een zwarte telefoon.
In de omschrijving staat duidelijk kleur zilver. Verder zie ik nergens staan dat de adverteerder zegt dat deze zwart is (wellicht is de advertentie aangepast)
Kleur : Zilver
Beschrijving
HTC ONE M8.niet gebruikt zit nog in doos

Ik denk dus dat je er vanuit kan gaan dat de kleur zilver is.