Hoe is het mogelijk dat ik pornofilmpjes op mijn telefoon heb terwijl ik daar nergens af weet?

Er zijn mensen die zeggen dat het kan komen doordat ik muziek heb gedownload, en dat het spam is. Maar spam is toch niet een gedownload iets. Aangezien er staat 'dit gedownloade bestand...'

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De beveiliging op telefoons is niet zo goed als op PC's. Zo kun je wel eens dingen downloaden tijdens het browsen zonder ergens op te klikken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dit bestanden zijn die apps installeren op je telefoon als je ze opent, dit is waarschijnlijk malware. Misschien zijn het soms ook filmpjes. Zou het doel daarvan alleen niet weten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Malware of adware kan inderdaad heel goed als je iets anders download.
Ik had het zelf onlangs ook nog: ik had een volstrekt onschuldig en legaal programma gedownload en daarna waren al mijn internetinstellingen veranderd. Plusje van mij. Het doel is trouwens vooral irritatie denk ik. (bij mij had ik onder andere sweet-page als startpagina (die niet te verwijderen was, behalve als ik dan weer een adwareblokker installeerde), is ook geen reclame ofzo, maar vooral irritant.