Kan ik gegevens van mijn kapotte smartphone nog op enige manier overzetten naar de pc?

Mijn gsm is volledig 'dood'. Als ik deze aansluit aan de oplader doet ie helemaal niets meer, zowel aan de stroom als op de pc. Kan ik dus gegevens (zoals whatsapp, berichten, etc.) die niet op de sd-kaart stonden nog recupereren?

thnx :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
57.9K

Antwoorden (6)

whatsapp maakt zelf vaak backups die op de sd kaart terecht komen. De SD kaart kan je dan uit je toestel verwijderen en uitlezen. Dingen als contacten worden ook met je google account gesynchroniseert. Die zou je dan ook nog terug moeten kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vragensteller zegt 'die niet op de SD-kaart stonden' ;)
Dat zal moeilijk worden (en duur). Technisch gezien kan het, als je een zware crimineel bent lukt het specialisten wel.
Een paar lichtpuntjes zijn er wel: WhatsApp berichten blijven een tijdje online staan. Gmail staat sowieso online.
Maar heb je al geprobeerd of'tie het doet met een andere accu? Mijn telefoon is niet aan de praat te krijgen zonder accu, ook niet aan de lader. Ik zou ermee naar een telefoonwinkel gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let er wel op dat als je je toestel opstuurt voor reparatie, dat ze altijd een fabrieksherstel uitvoeren. Je kunt dus inderdaad beter een nieuwe accu of oplader proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm.. in de Vodafone winkel zeiden ze dat ook tegen mij. Mijn touchscreen moest vervangen worden. Dus ik alles backuppen, en zelf maar een fabrieksreset gedaan. De Android updates bleven wel bewaard, dus helemaal 'fabrieks' was het niet. Het viel mee, en backup maken is sowieso een goed idee. Je toestel kan ook onder de bus vallen. Anyhow, toen toch weer een WiFi ingesteld (waarom weet ik niet meer).

Na de reparatie zat die WiFi instelling er gewoon nog in. Het kan zijn dat die reparatie in hun eigen werkplaats is uitgevoerd, dus zonder opsturen. Maar toch, zo'n monteur zal wel denken: alles ziet er normaal uit, scherm vervangen, alles werkt. Dus hoppa! volgende.
En terecht. Maar goed, ik zou ook eerst een andere accu proberen. Met een volledig dode accu lijkt de telefoon overleden. En is dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had moeten zeggen (bijna) altijd. De Vodafone winkel heeft vaak geen eigen reparatiecentrum maar stuurt deze naar een van de partijen. De grootste daarvan Dynafix doet dit vaak standaard (staat ook op de website). Maar als ze deze naar een andere partij sturen kan het zijn dat het daar niet wordt gedaan.
Je kan je sim en geheugenkaart even in een andere gsm stoppen en dit dan overzetten naar je pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt eraan op welke manier je mobiel kapot is. Maar mocht het interne geheugen van je telefoon nog wel aardig goed zijn (niet volstrekt verbrand, doormidden of verroest) kan hij wel aangesloten worden op een speciaal apparaat die je weer aan kan sluiten op je computer. Je gegevens zijn dan nog wel af te lezen.

Toegevoegd na 1 dag:
In de bron een bedrijf die het op zou kunnen lossen. De tweede bron een goedevraag antwoord. Gaat over computers, maar een soortgelijke methode zou ook kunnen werken met een ander apparaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies. De NSA en waarschijnlijk ook de AIVD heeft zo'n apparaat. Vraagsteller moet dus gewoon zeggen dat hij de telefoon van een gevaarlijke terrorist heeft gejat. En dan later, als ze alles eruit gehaald hebben, eerlijk opbiechten dat het zijn eigen toestel is. Als blijk van waardering zullen ze dan alles op zijn nieuwe toestel zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, ja dat ook. Maar er is ook een apparaatje dat je zelf kan kopen. Ik zal mijn antwoord bijwerken als ik een merk/naam iets heb.
als het nog lukt om je mobiel aan te sluiten op je pc dan kun je al die bestanden gewoon verplaatsen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zonder dat de telefoon aan staat? Heb je dat wel eens geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je je telefoon gewoon aansluit dan hoort ie gewoon aan te gaan bij de meeste telefoons