Moet ik nog extra betalen als ik in België ben maar op het Nederlandse netwerk zit ?p

Want ik ben nu dicht aan de grens (20 km ) maar ik heb een Nederlandse abbonament en zit dus extra te betalen voor bellen en internet . Maar ik heb ontdekt dat ik ook op Ben nl kan (mijn provider) maar betaal ik dan ook extra ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik heb zelf ook ben en je moet pas extra betalen wanneer je een smsje hebt gehad over de tarieven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgensmij is het zo dat, zo lang je nog op een Nederlands netwerk zit, en je nog verbinding maakt met een Nederlandse zendmast, dat je provider niet weet dat je in het buitenland zit. En dus heb je ook geen extra kosten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je betaalt pas iets extra's zodra je aan 'roamen' bent. Oftewel: je maakt verbinding met een andere zendmast dan van je provider. In jouw geval zou dat betekenen dat zodra je verbonden bent met een Belgische mast, die niet van KPN is (Ben zit op het KPN netwerk), moet jij extra kosten betalen. Blijkbaar heb je geluk en kan je nog op het Nederlandse netwerk en dit betekent dat je niets extra's betaald. Zet voor de zekerheid wel roaming uit, mocht het signaal dan toch wegvallen dan maakt je mobiel geen verbinding met de Belgische zendmast waardoor jij extra kosten maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat smsje met tarieven is alleen service, heeft niets met het wel of niet betalen van extra kosten te maken.

Je betaald pas zodra je op het buitenlandse netwerk zit. Zolang je contact maakt met je Nederlandse provider zit je op het Nederlandse netwerk (al ben je de grens over) en betaal je het normale tarief volgens je contract/belbundel.

Om extra kosten van het buitenlandse netwerk te voorkomen kun je roamen uitzetten in je instellingen. Overigens geldt dit alleen voor je data (whats-app, internet etc) niet voor je GSM verkeer (gesprekken/sms/voicemail afluisteren).

Zolang je geen gesprekken voert of sms verstuurd betaal je geen extra kosten als je op een buitenlands netwerk zit. Let wel op, als je een oproep krijgt en je beantwoord deze betaal je als ontvanger in het buitenland ook. De beller betaald tot de grens, het buitenlandse deel is voor de ontvanger (de beller weet immers niet dat hij naar het buitenland belt. Het ontvangen van sms is in het buitenland wel gratis.