Waarom valt mijn telefoon bij nog 70% batterij al uit?

Ik heb nu bijna 2 jaar een Samsung Galaxy S Plus i9001. Mijn batterij ging al steeds minder lang mee, maar sinds een paar weken valt hij soms ineens uit terwijl de batterij nog voor ongeveer 70% vol is. Als ik hem dan opnieuw aanzet staat er 2% batterij.
Overigens verbruikt mijn telefoon voortaan ongeveer 20 à 20% batterij per uur. Ik kan mijn telefoon dus nog maar een uur gebruiken en dan moet ik hem weer opladen.

Wat kan hier het probleem van zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Vrijwel hetzelfde antwoord als joury123: ik had het ook, dat begon in de winter. Alleen waren de getallen omgekeerd: laadde ik de telefoon na uitvallen, dan was de batterij ineens 60 a 70% vol. Zulke percentages kunnen natuurlijk niet kloppen. Het voltage wordt gemeten, en daaruit wordt een hoeveelheid energie berekend. Die klopt min of meer, maar alleen als de batterij in een goede conditie is.

Voor mijn Galaxy S II kostte me dat 20 euro, voor een originele Samsung accu. Zelf inzetten duurde 1 minuut. Daarna was het over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit probleem heb ik kort geleden ook gehad, dan valt hij middenin uit en naderhand weer aan op een ander percentage alsof er niks aan de hand is. Dit wil dus zeggen dat de accu kapot is. Als ik jou was, zou ik hem niet meer opladen en terug gaan naar de winkel waar je hem kocht als je nog garantie hebt en anders een telefoonwinkel om een nieuwe accu erin te laten zetten. Dit was teminste bij mij wel het geval, het kostte me 25 euro voor nieuwe accu en reparatie samen.

mvg joury