Wat zijn de functies van de 3 connecties op de accu van een mobiel?

Ik heb momenteel een samsung galaxy s plus en de batterij is echt slecht. Ik wil een nieuwe batterij kopen, en de oude ook houden en een externe lader maken. Dit omdat de USB poort ook slecht is door het veelvoudig gebruik. In theorie zou ik een USB lader kunnen kopen, USB kabel erin en de rode en zwarte kabel aansluiten op de ?twee? polen maar dit zijn er dus drie. Weet iemand wat wat is enzovoorts?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer onverstandig. De voltages komen niet overeen en het elektrische circuit voor het opladen ontbreekt. Hierdoor missen ook enkele beveiligingen oa voor overspanning.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mobiel is ook een laden. USB is alleen om mobiel van spanning te voorzien. Wat jordyrulez al zegt. Niet doen.
(Derde connectie is voor metingen door mobiel op accu)

Antwoorden (1)

plus min en aarde ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha ja dat snap ik, maar welke is welke. En hoe kan ik dat het beste aansluiten