Moet je je batterij van je galaxy s3 mini opladen als hij nog rond de veertig procent is of pas als hij echt helemaal leeg is?

Ik heb van een vriendin gehoord dat het beter voor je batterij is als je hem oplaad als hij nog ongeveer 40% heeft. Is dit waar of kun je je batterij gewoon helemaal laten leeglopen en dan opladen zonder dat dat slecht voor de batterij is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij Samsung is de melding dat je hem aan moet sluiten aan de oplader vaak rond de 15%. Het is sowieso slecht om de batterij helemaal leeg te laten lopen, omdat er een li-ion batterij in zit en die gaat steeds minder goed werken als hij elke keer helemaal leeg getrokken wordt.

40% lijkt mij een beetje te veel van het goede, want dan is hij niet iets minder vol dan de helft en wordt niet de volledige capaciteit benut. Zodra je een melding krijgt dat hij aan de oplader moet, is het meestal veilig om hem op te laten zonder de batterij (al te erg) te beschadigen. Bij mijn Note 2 is dat 15%, maar meestal doe ik hem tussen de 5% en 10% eraan.