is een virus op je telefoon overdraagbaar via de accu?

Ik en een vriend hadden accu's gewisseld om te controleren of problemen op mijn telefoon aan de accu lagen. sindsdien heeft hij ook problemen aan zijn telefoon, echter zijn dit wel andere problemen. Ik ben benieuwd of dit kan komen doordat zijn accu in mijn telefoon zat, dit lijkt me sterk, maar wie weet. Wat hulp zou fijn zijn!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hulp kunnen we alleen geven als je specifiek aangeeft wat er loos is, welk type en welk OS je gebruikt. Ik heb een Samsung SG2 met Android 3.weet ik veel en bij app zus-en-zo gebeurt dit-en-dat wat normaliter niet zo is.

Antwoorden (1)

Dat kan niet. Virussen kunnen alleen via dataoverdracht overgebracht worden, niet door aan de zelfde acculader te zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Hij heeft het over het wisselen van de accu, de batterij en niet het wisselen van acculader.
Alhoewel ik het met je eens ben dat een spanningsbron geen virussen kan bevatten en ook niet kan overdragen, kan het wel zijn dat bij bepaalde type telefoons (vandaar dat je ook in de reactie had aangegeven dat er meer info nodig is) er een chip in de accu zit voor het uitlezen van bepaalde aspecten. Zodra dat het geval is, kan het wisselen van een accu wél een virus overbrengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft het over het wisselen van de accu, de batterij en niet het wisselen van acculader. Inderdaad, mijn fout. er een chip in de accu zit voor het uitlezen van bepaalde aspecten. Zodra dat het geval is, kan het wisselen van een accu wél een virus overbrengen. Zijn dergelijke uitleesbare chips niet read-only? Is wat je zegt niet puur theoretisch? Of is er proof-of-concept?
Thecis
10 jaar geleden
Ik weet niet zeker of het uitsluitend proof of concept is. Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
Met cartridges is het al lang ingevoerd en ik weet dat men er bij TUe mee bezig was (vriend van mij werkte daar aan mee), maar of het ook daadwerkelijk verder ingevoerd is...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met cartridges is het al lang ingevoerd Wat? Ik weet niet zeker of het uitsluitend proof of concept is Nee, ik vraag of er al proof of concept is, dus of er al iemand aangetoond heeft dat het kan.