Wat is een G3 signaal ?

Als er geen toegankelijk WIFI-signaal in de buurt is ontvang ik internet op mijn iphone via een G3 signaal. Wat is dat voor een signaal en waar wordt het uitgezonden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

GPRS signaal. Internet over het telefoonnet eigenlijk.

Toegevoegd na 17 seconden:
foutje: GSM netwerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen G3 signaal, maar een 3G signaal, dat is een protocol om te communiceren met een mobiele aanbieder... Het gaat naar de normale zendmasten voor mobiele telefoon, die overal staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
G3 noemen we ook wel UMTS. (Universal Mobile Telecommunications System) Daarmee kun je redelijk snel internetten op een mobiel device. Niet alle telefoons hebben deze mogelijkheid, en soms moet je je abonnement aanpassen om er tegen betaling gebruik van te kunnen maken.
AWM
14 jaar geleden
Dat is een sterk verbindings signaal. Wanneer je mobieltje geen ontvangst heeft ergens anders dan kan er zijn. dat 3G verbinding actief wordt.
Bij mij was dat sommige plekken in Duitsland.!