Is er een (groot) verschil tussen een ipad en een ipad mini?

Ik ga misschien een Ipad kopen en een Ipad mini is wel goedkoper dan een
"normale" Ipad.
Mijn vraag is: Is de maat het enige verschil of zijn er meer verschillen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik gebruik hem ook vooral bij games zoals subway surfers en FIFA 14 en ik gebruik hem ook om filmpjes kijken op internet en het surfen op internet.
Niet echt zakelijk.
Ik wil het liefst niet duur, niet 2e hands maar ook wel bij een betrouwbare winkel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk Allan de grote en het gewicht . Dus heb je al een goede iPhone dan voegt de grote mogelijk meer toe . De mini is heerlijk licht en in een tas ( nooit onbeschermd ) heerlijk portable . Dus even op bed nog even iets opzoeken is de kleine door z'n gewicht veel en veel prettiger . Wij hebben beide maar voor ons is de kleine duidelijk onze favoriet . De grote ( nou ja ) is eigenlijk alleen beter in beeld ( dan de oude mini ) maar dan nog minimaal en ja het werkt ( het toetsen bord ) iets makkelijker . Dus ga je voor draag gemak en comfort ( het vasthouden ) kies de kleine , heb je echt denk je het grote beeld nodig ( of gewoon leuk ) kies de grote toch wel zware . Ps de nieuwe schijnt veel lichter te zijn .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben ook allebei, en ik pak inderdaad altijd naar de mini. Die vind ik ook voor bijvoorbeeld e-readen een mooier formaat hebben. De grote iPad is daar veel te groot voor. Wil je hem als een soort vervanger van een laptop (wat je eigenlijk niet moet verwachten, de iPad vervangt absoluut geen laptop of pc) moet je voor die grote gaan. Maar persoonlijk vind ik de kleine veel fijner in de hand liggen en het is qua bediening niet hinderlijk dat hij een kleiner scherm heeft. Ik heb niet meer mis gedrukt of getypt dan bij de grote iPad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja...het enige verschil is dat het scherm van de ipad mini wat kleiner is. Verder is het ook dat je verschillende modellen hebt zoals ipad air enzo. Volgens mij is het dan niet zo dat er dan ook een ipad air mini is.

Antwoorden (4)

Alleen het scherm is wat kleiner, voorderest is er weinig/geen verschil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige verschil lijkt me de maat. Een grote iPad is wat dat betreft handiger, omdat een Mini (Naar mijn mening) groot genoeg is voor games, maar te klein om bv. op internet te gaan o.i.d.

Conclusie: Het hangt er vanaf wat je ermee doet.

Gamer - iPad mini MET Retina display. Hierdoor zie je het beeld heel scherp en helder.
Zakelijk - Gewone iPad. Deze is groter. Hierdoor kun je alles net wat beter lezen/zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij ligt makkelijker in de hand, de accu gaat langer mee, iOS 7..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Ipad mini of de normale Ipad?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De iPad mini
nee alleen de iPad Mini is kleiner dan een gewone iPad