Kan ik het volume van mijn beltoon tegelijk aanpassen met het volume van mijn meldinggeluid op mijn samsung?

Ik heb een Samsung Galaxy Ace II en ik vroeg me af of ik het volume van de meldingen gelijk kan stellen met het volume van mijn beltoon door alleen maar op de volume knop te drukken. Als ik nu namelijk mijn geluid zachter zet gaat alleen mijn beltoon zachter en niet het geluid van mijn meldingen. Dan moet ik op het tandwieltje ernaast klikken, waarna er een menu verschijnt. Op mijn oude Samsung (Galaxy Apollo, vrij onbekend model) kon ik dit wel tegelijk veranderen, dus ik vroeg me af of ik dit ook op dit model kon instellen en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee,
bepaalde versies van Android kan je inderdaad alleen via de instellingen de verschillende volumes instellen.
De Apollo draait standaard op Android 2.1 ( Eclair )
Waarbij de Ace II op Android 2.3 ( Gingerbread ) draait
Dat zijn twee geheel verschillende versies.

En daartussen had je ook nog de Androidversie 2.2 ( Froyo )

Al lijken deze versies qua nummering niet zo heel veel verschillend toch zijn er behoorlijk wat onderliggende zaken gewijzigd.
Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua functionaliteit.
Waaronder dus ook bepaalde instellingen zijn gewijzigd en uitgesplitst.

Daarnaast gebruikt Samsung ook nog een eigen schil ( Touchwiz ) die onderling ook nog eens van elkaar ( kunnen ) verschillen.