Wat is het nut van '"Draadloos" Opladen' ?

Ik snap überhaupt niet dat het "Draadloos" opladen genoemd wordt... Er wordt toch nogsteeds gebruik gemaakt van een draad?

Zou iemand mij het nut van '''Draadloos" opladen' kunnen uitleggen? (Met nadruk op ''Draadloos'')

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hoeft geen stekkertje in het op te laden apparaat te steken, als je hem op het oplaadvlak neerlegt dan gaat hij vanzelf laden.
Het oplaadvlak zelf moet natuurlijk wél met een draadje op elektriciteit aangesloten zijn.
Ook een elektrische tandenborstel werkt met draadloos opladen, dan kan er ook geen vocht bij aansluitingen komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies. Dit heet inductieladen.
Hetzelfde principe als een inductiekookplaat, maar dan met een lager vermogen en zal je telefoon uiteraard niet gaan koken;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De misleiding zit in jou verwachting. :)
Met bovenstaande hoeft er nog steeds geen draad (dus draad loos) in het apparaat gestoken te worden.
Jou verwachting is meer "mobiel" opladen.

Andere antwoorden (1)

Draadloos opladen is een techniek die, in de toekomst, elektrische voertuigen kan opladen tijdens het rijden. Het zou voor een vermindering in het aantal stopcontacten en oplaadpalen kunnen zorgen.

Het is een techniek die heel veel voordelen met zich meebrengt maar lang duurt voordat het rendabel is om op grote schaal toegepast te worden.

Daarom wordt het, eerst, vooral op kleine apparaten toegepast.