Kunnen filmpjes vanaf je mobiel zomaar verdwijnen?

Bij het overzetten heb ik de hele map (DCIM) waar mijn foto's en filmpjes opstaan verplaatst naar de PC. Maar alleen de foto's zijn overgezet en de filmpjes niet. Ze staan ook niet meer op mijn mobiel. Kan ik ze nog terug vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien heb je ze verplaatst naar je computer op de verkeerde manier. Als je een map bijvoorbeeld eerst knipt en daarna op je computer plakt verwijderd hij deze van je mobiel en zet hij het over naar je computer. Je kunt (als je de map nog hebt) deze gewoon weer terug plaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zomaar verdwijnen alleen als je geheugenkaart kapot is.

De vraag is of je DCIM map op het telefoongeheugen zit of op een apart Micro-SD kaartje.

In geval van het tweede zul je hem met een geheugenkaartlezer aan je pc moeten aansluiten. Je hebt speciale recovery tools waarmee je kunt kijken wat er op je kaartje staat of heeft gestaan. Geen garantie tot succes, maar het heeft mij wel eens aan 100 verloren foto's geholpen.