Hoe kan het dat mijn telefoon batterij ineens met 40% zakt?

De batterij indicator van mijn telefoon stond net op 54%. Tijdens het whatsappen liep hij vast, na 5 minuten reageerde het nog steeds nergens op. Toen heb ik de batterij eruit gehaald en er terug in gestopt, opnieuw opgestart, en nu staat deze ineens op 14%.

Ik snap dat het opstarten best wat verbruikt, maar 40% in een keer verloren? Wat is er gebeurd toen ik de batterij los haalde dat deze ineens bijna leeg is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

uit jou probleem maak ik op dat jij gebruik maakt van een samsung telefoon.
heb in mijn omgeving dit probleem vaker gehoord. deze waren allemaal terug gestuurd. met hoe ik het gehoord had was de afhandeling vanuit Samsung goed dus kregen ze een vervangend toestel. (zorg wel voor een goede backup voor het weg laten sturen. en er kan rond de 8 weken of langer tussen zitten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Waar maak jij uit op dat het een Samsung is?
Het vastlopen van de telefoon kan een foutje in de software zijn, OS of apps. Het kan gebeuren dat software in een oneindige loop terecht komt. Daardoor wordt er opeens enorm veel processorkracht verbruikt. Daardoor wordt de telefoon warm en loopt de batterij snel leeg.

Er zijn apps die je een redelijke indicatie kunnen geven van welke app verantwoordelijk is voor het batterijverbruik. Misschien kun je zo de boosdoener achterhalen.
bamibal