Klopt het dat je niet snel bang hoeft te zijn voor virussen op je ipad?

Of zijn er virusscanners wel nodig

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Natuurlijk altijd gezond verstand gebruiken en liever geen rare sites bezoeken
capthavoc
10 jaar geleden
Ik heb een mac en kleine virus scanner (virus barrier) maar ik zou wel zonder kunnen
De enige reden die ik heb, om het er toch op te hebben, is om ander mensen met windows pc te vrijwaren van virussen die ondanks dat ze mij niet kunnen bedreigen wel kunnen worden doorgestuurd naar windows pcs waar ze wel wat zouden kunnen aanrichten. Bronnen:
- http://editorial.nl.softonic.com/feiten-en-fabels-rond-virussen-voor-mac

Antwoorden (3)

Klopt. Meeste mensen hebben een Windows besturingssysteem. Daardoor is het voor een hakker interessanter om een Windows computer te hakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kenners beweren dat Apple producten een stuk veiliger zijn als het om virusprotectie gaat dan Android apparaten. Dit komt met name door het gesloten karakter van het Apple besturingssysteem IOS. Doordat Apple een zeer streng selectie- en controlebeleid hanteert voor applicaties die toe willen treden tot de App Store is de kans op schadelijke applicaties nihil.

Maar denk nu niet dat je helemaal veilig bent voor schadelijke applicaties. Wanneer je iPad of iPhone is gejailbreaked ben je ineens een stuk kwetsbaarder. Dit komt doordat je dan ook niet gecontroleerde applicaties kan installeren op je apparaat.

Bron: Appletips.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan. Als je regelmatig apps van buiten de appstore download is het slim, maar als je alleen foto's van internet afhaalt en apps uit de store is het onnodig.