Is het slecht voor de accu van een mobiele telefoon als hij de hele dag aan de lader aangesloten is?

Op mijn werk ligt mijn telefoon altijd op tafel. Nu vroeg ik me af of het beter is voor de accu om hem de hele dag aan de lader te laten. Of is het beter om hem dagelijks te ontladen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Voor de meeste telefoons zal het continu opladen (en dus ook te lang opladen) geen probleem zijn omdat er een overspanningsbeveiliging op zit.

Of je de telefoon helemaal moet ontladen hangt van het type accu af. Nikkel Cadmium accu’s kan je het beste helemaal ontladen en weer opladen. In een Iphone zit een ander type accu dat je het beste niet helemaal kunt ontladen. Dus na half laden kan je deze gewoon weer opladen.
10 jaar geleden
Op zich niet omdat het toestel vanzelf overgaat op de veilige druppelladen.
wel is het aan te raden om de accu soms onder de 15% te trekken voordat je hem weer oplaadt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je dat is slecht voor je batterij/telefoon want als je batterij is opgeladen en hij is vol hoor je een pieptoon dat die vol is en als je dan naar je scherm kijkt staat er meestal dat je je lader eruit moet halen omdat het slecht is voor je telefoon of batterij. Ik heb 3 telefoons en bij alle 3 word aangegeven dat je de stekker eruit moet halen als die klaar is