kan ik met de sony experia z onderwater filmen?

Ik ben nu sinds een weekje de trotse bezitter van een sony xperia Z.
Nu vroeg ik me af is het echt mogelijk om met deze smartphone onderwater te filmen met alle klepjes goed afgesloten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De xperia z is waterdicht, filmen kan onderwater, maar dan moet je het filmen starten voor dat het toestel geheel onder water is anders kan je de opname knop niet meer bedienen.
Je kunt maximaal 1 meter diep met het toestel met een maximum van 30 minuten
Dit staat overigens in de handleiding van het toestel

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij de xperia z1 kun je wel onderwater starten filmen en fotograveren door middel van de camera knop (deze heeft de xperia z niet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens op YouTube de telefoon wordt zelfs in gloeiend hete soep gegooit en komt er werkend uit, zou het niet aanraden om te proberen maar het is allemaal mogelijk met de xperia z en z1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chloor is natuurlijk wel een chemisch goedje, maar ook via YouTube te zien is dat het toestel daar geen hinder van heeft. Zelf het toestel mee genomen oneer water in het plaatselijke meer: zoek maar eens op bronsbergenmeer Zutphen, onderwater

Andere antwoorden (1)

Alhoewel het toestel wel waterdicht is (tot ongeveer 2 meter diepte en je moet telefoon niet TE lang onderwater houden) is dat is niet mogelijk. Je kunt dus helaas NIET fotograferen en filmen met de camera onder water. Overigens is het wel een mooi toestel ;)