Is een WVGA scherm op een smartphone krasbestendig en te lezen in zonlicht?

Ja, ik heb een oogje laten vallen op de htc Desire 500, deze heeft echter een WVGA scherm. Ik heb enkel smartphones gehad met TFT scherm,en in zonlicht kon je niks zien. Mijn vraag luidt nu, is een WVGA scherm op een smartphone krasbestendig en te lezen in zonlicht?

http://www.htc.com/be-nl/smartphones/htc-desire-500/#specs

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je haalt dingen door elkaar. TFT en WVGA zijn geen vergelijkbare begrippen. Je hebt TFT schermen die WVGA zijn. WVGA (widescreen VGA is een resolutie, 800x480) TFT is een techniek die in bijna alle LCD schermen gebruikt wordt. WVGA heeft NIKS met krasbestendigheid te maken en lezen in zonlicht. In principe is het weer gewoon een LCD-TFT scherm wat je koopt.

Antwoorden (1)

WVGA zegt niets hierover, dat is de resolutie van het beeldscherm. volgens mij heeft de 500 Gorilla glass, dus qua krasbestendigheid zit dat wel goed. mijn ervaring met HTC telefoons is dat deze redelijk te bekijken zijn in het zonlicht, maar alleen onder bepaalde kijkhoeken.