Waarmee kan je de apple a7 64bit Processor mee vergelijken?

Ik hoor steeds doordat het nu een 64bit Processor alles een stuk sneller gaat. Weet iemand waarmee je de Processor kunt vergelijken ten opzichte van bv de galaxy note III of iets degelijks?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De Note 3 zijn nog geen officiële benchmarks van bekend. De A7 van Apple is iig erg snel, en sneller dan alles wat er momenteel is. Verder moet je niet vergeten dat het OS ook uit maakt. Zelfs als de synthetische benchmarks op het ene toestel beter zijn, wil dat niet zeggen dat het andere toestel per definitie trager is en minder presteert bij verschillende bezigheden.

Kortom je zult even moeten wachten op de testresultaten van de Note 3.

Die 64-bit architectuur is overigens niet wat de iPhone snel maakt. Een 32-bit versie had net zo snel kunnen zijn. Het moet nog blijken waarmee 64-bit applicaties iets kunnen toevoegen, maar kennelijk is Apple van plan daarmee wat te doen. De processor wordt gemaakt bij Samsung, en in het wereldje zijn de schuttingen laag. Dus als het echt betekenisvol is, zal je het in andere toestellen ook gaan zien.

Samsung kiest voor hun apparaten in de regel altijd voor een heel eigen architectuur die ze zelf gemaakt hebben, itt bijv. HTC of Sony die gewoon standaard opties van bijv, Qualcomm gebruiken. Bij de S4 had Samsung wat problemen met de LTE-ondersteuning en kregen Europese afnemers ook een Qualcomm-chip. Maar de Note 3 krijgt als het goed is wel weer wereldwijd een eigen Exynos-chip van Samsung. Aangezien deze chip verder nog nergens in zit, weet niemand wat die precies kan.

Om kort te gaan: Uitspraken over wat nog te komen gaat, zijn altijd suggestief. De A7 processor van Apple valt dus nergens mee te vergelijken, het is momenteel gewoon de snelste chip. Alleen de Bay Trail FFRD van Intel is een chip waar benchmarks van bekend zijn en die momenteel op bepaalde fronten de A7 de baas weet te zijn, maar in de meeste gevallen is de A7 toch sneller. Daarnaast is de Bay Trail FFRD in geen enkel officieel apparaat te vinden.