Kan je op de Nokia Lumia 520 ook apps downloaden?

Dan bedoel ik eigenlijk een soort Google play store wat je ook bij andriod telefoons hebt,
en heeft iemand ook ervaring met dit toestel?

Alvast bedekant!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, dit kan. Het is minder uitgebreid dan de Google PlayStore op Android, of de AppMarket van iOS.

Windows Phone is een beetje een twijfelgeval op het moment als het gaat om hoe populair het wordt. Microsoft gelooft er iig nog wel in, aangezien ze afgelopen week Nokia gekocht hebben waarmee ze Windows Phone duidelijk zullen blijven pushen. Microsoft is de minste niet, dus ook al zal het niet zo goed verkocht worden, de Marketplace zal blijven groeien met apps.

Kijk hier naar wat er allemaal in de Marketplace is:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/store

De meeste populaire apps zijn er, maar vaak zul je merken dat de spelletjes die een hype zijn, zoals nu Candy Crush, pas later komen. Er is meestal wel een alternatief, maar dan nog is het niet helemaal wat je wil en kun je bijv. niet tegen andere mensen spelen die hetzelfde spelletje op iOS of Android spelen, totdat het spelletje uiteindelijk op Windows Phone uitkomt.

Als je verder niet om die spelletjes geeft, en bijv. alternatieven voor bepaalde apps prima vind, kun je aan app gebruiken als 'where's my app' of 'appswitch' die alternatieven aanbieden voor apps die niet op Windows Phone beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn er wel een paar maar het blijft een Windows-mobiel:

http://gallery.mobile9.com/c/nokia-lumia-520-softwares_5897/1/

Mijn broer heeft een Nokia 620 en als hij geen abo had, had hij dat ding al lang weggedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De marketplace is best uitgebreid hoor. Het is minder uitgebreid dan die van Android of iOS, maar de link die je geeft is totaal geen representatie voor wat Windows Phone kwa apps te bieden heeft.