Gaat google maps navigatie via data?

Ik gebruik google maps als navigatie op mijn Android smartphone. Dan staat GPS aan. Gaan er dan ook nog mb's data af?
En hoe werkt GPS precies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De applicatie Google maps heeft een internetverbinding nodig om beschikking te hebben over actuele informatie die noodzakelijk is voor de navigatie. Echter, die jongens en meisjes van Google zijn niet dom. En hebben het voor elkaar gekregen dat je met een minimaal dataverkeer kunt navigeren. Het aantal MB's valt daarom reuze mee. Uit mijn eigen ervaring is het ongeveer 1 MB per 30 kilometer.

Dan GPS. (global positioning system) of (wereldwijd positie systeem), is een Amerikaans systeem dat oorspronkelijk is ontworpen voor het Amerikaanse leger. Het bestaat uit 24 satellieten die als een goed verdeeld gezelschap in een baan om de aarde zijn gebracht. Ze blijven daar voor altijd ronddraaien. Navigatieapparatuur kunnen de signalen die de GPS satellieten ontvangen om zo, ten opzichte van deze satellieten, de locatie te bepalen.

Toegevoegd na 20 seconden:
Leuke feitjes over GPS:

1. De satellieten die we gebruiken voor GPS zijn oorspronkelijk gelanceerd voor militaire doeleinden door NavStar.

2. De eerste satelliet werd in 1978 gelanceerd. Dit betrof een satelliet van de eerste generatie, genaamd BLOK I. Het huidige systeem betsaat uit satellieten van de tweede generatie, genaamd BLOCK II. De eerste hiervan werd in 1989 gelanceerd. Op 27 April 1995 werd het gehele GPS systeem operationeel verklaard.

3. Op dit moment betreft het 24 satellieten die op een hoogte van 20,000 km (12,500 mi) boven de aarde hangen en in 12 uren de hele aarde omcirkeld. Elke satelliet weegt ongeveer 775 Kg (1700 lb).

4. Echt goedkoop was dit grapje beslist niet: de kosten worden geschat op $12 miljard amerikaanse dollars. Iedere fabrikant die er een apparaat voor maakt die moet een vergoeding betalen.

5. Tot begin 2000, stuurden de GPS satellieten opzettelijk een foutje mee, zodat non-militaire ontvangers minder nauwkeurig waren. Dit pesterijtje is per mei 2002 uitgezet.

6. De russen hebben natuurlijk een soortgelijk systeem, genaamd GLONASS.