Hoe af-fabriek apps verwijderen?

In maart vorig jaar heb ik een Samsung Galaxy Y S5360 gekocht. Nu, 1,5 jaar later geeft mijn telefoon aan nog 160 MB gebruikt te hebben, en nog maar 30MB intern geheugen vrij te hebben. Dit is mijn eerste Smartphone (Android), dus ik ben toen nog niet op het idee gekomen om naar intern geheugen te kijken.

De apps die op een SD-kaart kunnen staan daarop, maar ik heb ook een aantal apps die niet op de SD-kaart kunnen (Evers Staat Op, FOX Sports en zo nog meer).
Echter stonden er bij aankoop ook al wat apps op waarmee ik nog nooit iets gedaan heb. Ik heb het dan bijvoorbeeld over 'Latitude', Monopoly Here&No.. (is afgebroken, ook niet te lezen wat er verder nog staat), The Sims 3 Demo, HotSpot Login, Tetris Demo enz.

Zijn deze apps op de een of andere manier te verwijderen? Of is er wellicht een andere oplossing om wat meer intern geheugen te creeren? Een aantal apps moet namelijk geupdate worden, anders werken ze (binnenkort) niet meer.
Of moet er toch een andere telefoon komen met meer geheugen?

10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Via root toegang kan je fabriek geinstaleerde apps
verwijderen