De adapter van mijn iPhone 4 wordt steeds heel heet, hoe kan dit?

Eergisteren is mijn adapter in de fik gevlogen terwijl mijn telefoon aan het opladen was. Vandaag heb ik een nieuwe gehaald, maar deze wordt nu ook steeds heel heet, hoe kan dit? Ligt het aan de adapter, of aan de telefoon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je wel een originele lader icm. kabel? De laatste tijd zijn er namelijk wel meer berichten gekomen dat onofficiële laders een gevaar zouden opleveren. Heb je ook nog problemen met andere apparaten in huis? Anders is het misschien verstandig een keer met een elektricien te overleggen (is niet nodig als het ook op andere stroomnetwerken gebeurt, als je de mogelijkheid hebt om het bij familie uit te proberen zou ik het zeker eens proberen). Mocht je een onofficiële lader gebruiken dan zou ik dit artikel zeker even doorlezen http://www.nu.nl/tech/3543617/apple-geeft-korting-officiele-opladers-elektrocuties.html

Het beste antwoord

Het feit dat de opladers van apple zeer heet kunnen worden is een wel bekend probleem bij veel mensen, die eigenlijk niet leidt tot veel complicaties. Ikzelf haal altijd de oplader uit de stopcontact wanneer het niet nodig is.

Zoek maar eens op 'overheated charger iphone' en je krijgt enorm veel meldingen erover. Vaak wordt er geadviseerd om je spulletjes terug te sturen naar apple, maar ik vind mijn oplossing handiger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien maakt je connector slecht contact met je iPhone omdat er een hoop stof in je connector zou kunnen zitten.
Zet je telefoon uit en probeer heel voorzichtig met een naald het gleufje aan de onderkant van je iPhone schoon te maken door alle stof eruit te peuteren. Sucsess