Hoe zorg ik dat ik geen refurbished toestel krijg?

Een tijdje geleden had ik al een vraag geplaatst op Goeievraag over mijn HTC One die al erg lang weg was bij de reparatie (http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/handhelds-smartphones/htc-one-zolang-weg.441066). Nu werd eindelijk bekend dat het toestel was kwijtgeraakt en dat ik een refurbished toestel kreeg.

Ik heb mijn toestel dus opgestuurd wat nog geen week oud was, en nu krijg ik na 2 maanden te horen dat ik een toestel krijg wat is gebruikt door iemand en is opgestuurd met problemen ervoor terug. Zelf ga ik niet akkoord met een refurbished toestel.

Hoe zorg ik ervoor dat ik geen refurbished toestel terug krijg maar gewoon een nieuw toestel ontvang?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In eerste instantie kun je de contact opnemen met de winkel waar je hem ingeleverd hebt, contact opnemen hiervoor. Heb je het direct via HTC gedaan, dan moet je daarmee even bellen. En als je het direct via Dynafix heb gedaan moet je met hun contact opnemen. Doe dat wel snel, want zeker in het geval van HTC/Dynafix (alles dat direct via HTC gaat, gebeurt feitelijk via Dynafix) zullen ze na een dag of twee, je niet meer willen helpen. Dat is een algemene regel die zeer strak wordt aangehouden (zie de voorwaarden in de afleverbrief die je hebt gehad).

PS Laat even weten wat de uitkomst is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Ik zal zo snel mogelijk een reactie plaatsen met hoe het is afgelopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HTC heeft me toch uiteindelijk een nieuw toestel opgestuurd, bedankt voor de hulp!