Smartphone kopen in VS: goed idee v.w.b. updates?

Ik kom zeer regelmatig in de VS en was van plan om een smartphone aldaar te kopen. Ik ben op de hoogte van diverse zaken waar je op moet letten, zoals simlockvrij, international versie betr frequenties, ed.
Nu was er recent iemand die mij erop wees, dat fabrikanten onderscheid maken v.w.b updates. Via het (unieke) IP-adres zou je dus de voor de VS relevante updates kunnen krijgen en verstoken blijven van Europese updates. Of alleen updates ontvangen als je daadwerkelijk in de VS bent. Het lijkt me een "broodje aap" verhaal, maar ben benieuwd naar ervaringen/meningen van anderen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor updates maakt dit totaal niet uit. Het zou namelijk dan ook zo zijn dat als je een zakenman bent en veel in het buitenland bent, dat jij je telefoon niet kan updaten.

De beperkingen van een telefoon in de VS kopen is inderdaad de garantie die je misschien niet hebt en dat Nederlands niet beschikbaar is als standaard taal op het toestel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel! Ik dacht ook al zoiets, maar een bevestiging wordt zeer op prijs gesteld. Lijkt allemaal erg logisch. Heb inmiddels m'n oog laten vallen op een Samsung Galaxy S3 en een Mini voor m'n vrouw. Omdat de prijsverschillen een paar tientjes zijn, heb ik toch maar besloten ze in Nederland te kopen. Voor dat kleine verschil krijg ik dus een Europese garantie, Europese stekker en geen mogelijk gedonder bij de douane (max. E 430).

Andere antwoorden (2)

Het onhandige van een mobiel kopen in het buitenland is als ie stuk gaat dat je niet zo snel om garantie kan vragen, want dan moet je eigenlijk terug naar de VS. Principe kan je het doen, alleen ik zou nog wat opzoeken op internet, om zeker te zijn van je zaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik weet is dat de dollar goedkoper is dan de euro, dat betekend dat je een smartphone al gauw voor 200,- goedkoper uit de V.S. kan laten overkomen, wat betreft garantie heeft bovenstaande gelijk, updates zijn volgens mij provider gebonden, dit weet ik niet zeker.
Als je een beetje technisch aangelegen bent, kun je hem zelf ook rooten. (zelf custom roms e.d. installeren).
Let ook op de verzendkosten en de mogelijkheid via PayPal of ideal te betalen.