Waar kan ik printers instellen op mijn iPad?

Ik heb onlangs een HP Photosmart 6520 aangeschaft. Deze printer heeft e-print en schijnt compatibel te zijn met de iPad (airprint).

Als ik op mijn iPad wil printen en laat zoeken naar printers, vindt hij de printer echter niet. Volgens de helpdesk van HP moet ik de laatste firmware op zowel de printer als de iPad installeren. De printer is volledig up-to-date, op de iPad kan ik de firmware niet installeren omdat ik enkel de keuze heb tussen Windows, LINUX en Mac.

Beide apparaten zitten op hetzelfde wifi-netwerk.

Kan ik mijn HP koppelen aan mijn iPad, en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke firmware-versie heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de iPad iOS 6.1.3, op de printer durf ik niet te zeggen. Maar deze is eind vorige week gekocht en hij geeft aan dat er geen updates zijn. De E-Print app heb ik zojuist geïnstalleerd. Ik krijg echter nog steeds de melding 'Geen AirPrint-printers gevonden' als ik bijvoorbeeld vanuit het memoblok af wil drukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat er gebeurd is weet ik niet, maar ineens werkt het! Thnx Pinda317!

Antwoorden (1)

Ik heb zelf geen iPad en weet de werking ook niet precies.

Via internet zou ik Google Cloudprinter aanraden. Je logt in met een Google-account vanaf de computer waar de printer op aangesloten zit. Dan maak je verbinding met de printer. Vanaf je iPad upload je het document en kan je het afdrukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben dan alleen weer aan het uploaden en ik wil gewoon rechtstreeks afdrukken. Maar het is gelukt!!!