Waarom zit er in handhelds als de Vita en 3DS geen sterkere batterij?

Ze kunnen allebei weken standby staan, maar gamen houden ze niet langer vol dan een uur of 6~7. Waarom stoppen ze er geen grotere accu in? Is daar een reden voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Om het apparaat handzaam en licht te houden, kan er geen al te grote batterij in. En doordat de games doorgaans de nodige grafische taferelen op het beeld vertonen, wordt er veel energie verbruikt die de batterij snel leegtrekt.