in mijn mobiel zie ik processen in cache staan deze zijn actief moet ik daar ook iets mee doen?

op mijn mobiele telefoon zie ik bij instellingen onder applicatiebeheer processen in cache staan. actief. moet ik hier ook iets mee doen? er is mij verteld dat ik deze moet laten stoppen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Gecachte processen, zijn processen die draaien al of niet in de achtergrond.
Of zelfs helemaal niet draaien maar gecacht zijn om zo een snelle reactie te kunnen garanderen indien nodig.

Eerder had je wel eens van die appkillers, die zorgden dat processen en apps die in de achtergrond draaiden de digitale nek werden omgedraaid om zo te besparen op geheugenruimte en op energie.
Nadelig was dat ook noodzakelijke processen hier niet over het hoofd werden gezien en er dus voor zorgden dat je gekoesterde toestel wel eens instabiel werd.
Nu met de wat nieuwere versies van android zijn dat soort "tooltjes", vanaf versie 3 voor tablets en versie 4 voor smartphones al lang niet meer van nut.
Ze zijn er nog wel, maar het enige wat je daarmee weet te bereiken is dat je nog meer bronnen verbruikt en dus je mobiel ook meer stroom gaat verbruiken.

Wat nu te doen met al die processen?
Niets, helemaal niets aan doen............en al helemaal niet zomaar processen stoppen waar je geen weet van hebt waar deze voor dienen.
Android sluit namelijk zelf bepaalde processen af zodra hij te weinig werkgeheugen krijgt.

Waar je wel winst uit kan halen is om eens een blik te werpen op al die mooie apps zoals whatsapp, facebook en diverse (mail) account en dan met name naar het synchroniseren.
Al deze apps nemen voortdurend contact op met diverse servers om te kijken voor berichten e.d. ook dat zijn processen die veel vragen van je toestel en batterij.
Je zou je kunnen afvragen is dat wel echt nodig, je kan ze ook op gezette tijden laten synchroniseren of zelfs handmatig.

Maar wat je ook doet, sluit niet zomaar processen af waarvan je niet weet waarvoor deze dienen.