Kan iemand via mijn telefoonnummer zien dat ik een Skype / Yahoo account heb?

Stel ik heb een Skype account, waarbij ik mijn telefoonnummer heb ingegeven of deze gebruik voor het geval dat ik mijn password kwijtraak, maar ik wil niet dat iedereen die mijn telefoonnummer heeft ook weet wat mijn skype account is. Bij whatsapp is het bijvoorbeeld zo, dat iedereen die mijn telefoonnummer heeft eigenlijk automatisch weet dat ik whatsapp gebruik. Is dat bij Skype of Yahoo accounts ook zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Nee als je een telefoonnummer met Skype belt staat er " Onbekend ".
Dus zo kan je iemand anoniem bellen, wat soms wel eens makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar ik bedoel eigenlijk iets anders: stel dat ik mijn mobiele nummer aan iemand geef (bijvoorbeeld een winkel / postbedrijf / sommige collega's, enz), dan wil ik eigenlijk niet dat zij kunnen zien dat ik ze kunnen zien wat voor soorten "communicatie" apps ik gebruik, zoals whatsapp, skype of yahoo. Met whatsapp is dat echter volgens mij niet te voorkomen. Als degene aan wie ik mijn nummer geef whatsapp heeft ziet hij automatisch dat ik het ook heb. Hoe werkt zoiets bij Yahoo en Skype en de usernames daarvan?