Kan ik zelf een app maken op de iPad?

Ik zou zelf een game willen maken op de IPad gaat dat? En als jullie weten hoe, wil je dat dan ook zeggen ? Hihi dank je!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
imruben
11 jaar geleden
Houd er wel rekening mee dat Apple hoge eisen stelt aan een app, voordat deze daadwerkelijk in de App store terecht komt. Android stelt lagere eisen aan een app voordat deze in de Play store komt. Wat en hoe hoog de eisen precies zijn weet ik niet

Antwoorden (2)

Ja dit kan:
1. schrijf u gratis in op ADC (developer.apple.com) -> gigantisch veel documentatie
2. download de SDK (ergens op de developer site van apple)
3. open itunes en zoek de stanford iphone lessen (zoek op ‘stanford + iphone’)… vrij goede videos met essentiele informatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan. Daarvoor heb je wel een aantal mensen nodig, of je hebt alles zelf geleerd waarbij het wel een stuk meer tijd zal kosten. Je maakt niet zomaar een "game" voor iOS of welk platform dan ook. Er moet een concept zijn, een idee voor een game, art, code (artist / programmeur) en eventueel een designer. Mensen doen er gemiddeld een paar maanden over om een goede app in elkaar te zetten.

Vervolgens kun je niet langer werken met illegale software die je ergens gedownload hebt. Als je geld gaat verdienen moet je legale software aanschaffen, of gratis alternatieven gebruiken. Als je 3D gaat doen kun je Blender gebruiken, volledig gratis. In plaats van Photoshop kun je Gimp gebruiken. Als Engine kun je Unity of UDK gebruiken.

Apple en mensen die iOS games spelen kijkt erg veel naar uiterlijk. Een app moet er mooi uitzien, dat is haast belangrijker dan de mechanics. Want als je game niet leuk is, zal het sowieso niet lang op de market blijven staan.

Als je een app op iTunes wilt krijgen, zul je die eerst naar Apple moeten sturen. Zij nemen vervolgens alle tijd (aantal weken / maanden) om alles goed/af te keuren. Het kost 100 dollar per jaar om een app op de market te houden. Het is een eenmalige bijdrage van $25 als je bij Google als developer regeristreerd wilt staan. Apps op de market zetten is verder kosteloos, en het is ook een stuk minder streng.

Het helpt om connecties te hebben bij Apple of andere bedrijven die al met Apple gewerkt hebben. Zo zul je je spel sneller en makkelijker in de store kunnen zetten. Al biedt dat natuurlijk nog steeds geen garantie. Je moet iets leuks en origineels op de markt brengen en dat is een enorme uitdaging tegenwoordig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met "apps op de market zetten" bedoel ik voor Android. Het kost niets om een app op Google Play te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een app op Google Play zetten kost wel geld, hoor. Maar misschien niet als je een fanatieke appmaker bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zowel bij Google als bij Apple krijg je 70% van de opbrengst per app. Stel je geen prijs in, dus ben je niet commercieel, dan zullen er verder geen kosten aan verbonden zijn.