Hoe repareer ik mijn samsung galaxy s3?

De laatste tijd doet mijn galaxy s3 het niet goed. Soms gaat hij uit zichzelf uit en dan weer aan, sinds vandaag wordt ook soms wordt mijn pincode vervolgens geweigerd (dan staat er dat het niet de juiste pincode is, maar dat klopt niet), en er staat linksboven in de balk een icoontje dat mijn geheugen bijna vol is (en dat hierdoor bepaalde systeemfuncties mogelijk niet goed werken). Het geheugen kan echter niet vol zijn, want ik heb slechts de hoognodige apps op mijn mobiel, en geen muziek/video's, en maar een paar foto's (waar ik nu niet meer bij kan, want als ik de galerij wil openen staat er: 'onvoldoende ruimte. Verwijder overbodige items, zoals gedownloade software, foto's, video's en documenten'). Bij intellingen > opslag, kun je ook zien dat ik bij lange na niet het maximum qua opslag haal. Toch heb ik al heel lang last van de melding dat ik geen geheugen meer over heb. Ik kan ook geen bestanden meer openen (via bijv. whatsapp) en geen foto's maken i.v.m. geheugen.

Wie kan mij helpen? Wat moet ik doen?

Ik ga liever niet naar de MediaMarkt (daar heb ik 'm gekocht), want de laatste keer dat ik mijn mobiel daar liet repareren, was ik 'm een maand kwijt en ze hadden geen leenmobiel voor me!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor alle duidelijkheid: Dat je je toestel een maand kwijt was, kan zomaar gebeuren. Heeft verder niets te maken met de MediaMarkt, aangezien zij je toestel gewoon doorsturen naar Dynafix. Sommige winkels krijgen een voorkeursbehandeling, andere niet. Dat vragen om een snellere behandeling, zoals sander1312 voorstelt, is dus kansloos.

Antwoorden (3)

Als je ergens heb ingesteld dat alles op je simkaart moet worden opgeslagen is dit een logische verklaring. Deze bevat namelijk maar een kleine mb aan geheugen.

Zelf aan sleutelen zou ik niet proberen, breng hem liever naar een vriend die er verstand van heeft of toch maar naar de winkel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan proberen je telefoon te resseten naar fabrieksinstellingen soms wilt dit helpen als het niet werkt zal ik terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik zou proberen is je Samsung Galaxy S3 aansluiten op de computer, vervolgens zet je alle bestanden over op je computer (Backup) ook kan je dit doen via het hulp programma Samsung Kies en dan vervolgens naar backup maken te gaan.

Als je dit hebt gedaan ga je naar instellingen - Back-up maken en terugzetten - en dan standaardgegevens herstellen doen.

Nu ga je terug naar de fabrieksinstellingen.

Mocht dit niet helpen zou ik alsnog langs de Media Markt gaan en vragen om een snellere behandeling omdat de vorige keer je niet beviel.

Succes ermee!