Bestaat de iPhone 1 of zijn ze begonnen met de iPhone 3 ?

Ik had hier laatst een discussie over met een vriend

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Je had eerst de 'iPhone' de opvolger daarvan is de 3g en waarom? Omdat deze het 3G netwerk ondersteunde wat bij de 'iPhone' niet het geval was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi ze zijn gewoon begonnen met iPhone 1 maar die hebben ze nooit in Nederland verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iPhone(VS) of iPhone 2G(rest v.d. wereld) was de eerste generatie iPhone. iPhone 3G was de 2de generatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iphone#Introductie_in_de_VS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iphone#Introductie_aan_de_wereld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De iPhone 3G heette zo omdat deze 3G ondersteunde. De eerste iPhone deed dit niet. De eerste iPhone heeft met terugwerkende kracht de naam '2G' gekregen, omdat die geen 3G had en alleen maar GPRS (2G) en Edge. Maar dat is geen officiële naam. De eerste iPhone zou dan een toestel zijn die nooit voorbij de conceptfase gekomen is.

Maar de benoeming van de 2G is dus al onzin. Dat was gewoon de eerste iPhone en hette gewoon 'iPhone', en pas vanaf de 3G zijn ze gaan 'tellen'. Kortom, de 'iPhone 1' bestaat gewoon niet. De eerste iPhone was gewoon de versie die in de VS verkocht werd en door sommigen geïmporteerd werd in Nederland. De 2e iPhone was de 3G die opgevolgd werd door de 3GS (dus je hebt de eerste drie iPhones die er ongeveer hetzelfde uit zien), vervolgens de 4, 4S, 5.