Waarom kunnen bluetooth apparaten elkaar altijd zo slecht vinden?

Zelfs als ze naast elkaar liggen herkennen ze elkaar niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het protocoll waarmee beide apparaten communiceren is niet zo ver gestandariseerd dat elke fabrikant precies dezelfde 'taal' spreekt.

Vooropgesteld dat ze natuurlijk zichtbaar zijn en ook met elkaar mogen 'praten'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is inderdaad raar heb dat ook gehad mijn computer kon het apparaat ook niet vinden heb het zelfs voor het beeldscherm gehouden maar hij bleef zeggen dat hij het niet kon vinden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag is wat beperkt aan informatie. Het is namelijk mogelijk dat:
1. het te vinden apparaat niet 'visible' is ingesteld.
2. het kan zijn dat het apparaat dat zoekt geen apparaten vindt dat binnen zijn mogelijkheden van verbinding ligt (OBEX, Serial, Network, Stereo Audio).
Overigens wordt geadviseerd (in verband met de frequentie) de apparaten ca. 50 cm uit elkaar te houden, zodat er geen interferentie ontstaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo ie zo ziijn er twee bluetouth versies, maar ik heb de indruk dat er nog wel enigzins beter gecommuniceerd kan worden tussen de verschillende fabrikanten, m.a.w. als die elkaar vinden, vinden de apparaten elkaar ook wel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of er is wat mis met je apparaat, of het is een slechte kwaliteit apparaat...