Batterij van Samsung Galaxy Gio gaat tegenwoordig snel leeg. Wat te doen?

Na het opladen, kan 'ie maar enkele uren mee (ongeveer uur 'intensief' gebruik, oftewel scherm aan). Gek genoeg is 'ie daarna na een half uur alweer volgeladen, het lijkt alsof er nog zo'n 80% inzit, terwijl 'ie dan al aangeeft leeg te zijn. Raaaarrr...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Alle oplaadbare batterijen hebben geen eeuwige levensduur. Deze is gewoon "op". Je kan daar ook verder geen trucjes mee uithalen. Zou je aanraden een nieuwe te kopen (net iets boven een tientje):

http://www.gsmbatterij.nl/samsung-s5660-galaxy-gio/batterij-samsung-s5660-galaxy-gio-origineel-eb494358vu-p-117.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Samsung Galaxy Gio heeft een Li-Ion batterij van 1350mAh.

Een nadeel van de Li-ion-batterij is dat hij continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Als gevolg van chemisch verval een laptopaccu ongeveer 3 tot 5 jaar mee.
Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag ook niet helemaal ontladen worden, dit geeft onherstelbare schade.

Bewaartemperatuur Capaciteitsverlies na 1 jaar Capaciteitsverlies na 1 jaar
(half-opgeladen batterij) (volledig opgeladen batterij)
0 °C 2% 6%
25 °C 4% 20%
40 °C 15% 35%
60 °C 25% 40% (na 3 maanden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb ook een samsung galaxy gio en heb dit probleem al langer. het is nu zelfs zo erg dat hij buiten de oplader maar 5 minuten aanblijft (als je er niks mee doet en alleen in je zzak zit blijft hij wel lang aan) als je naar de batterij kijkt is die ook ''bol'' er zit dus niks anders op dan een nieuwe kopen :| maar de gio heeft wel meer ''probleempjes'' word er soms gek van -__- maar succes met een nieuwe batteriij kopen! moet het zelf ook nog doen..