Het is natuurlijk niet zo gezellig om al eerste een telefoon te hebben. Dan kun je met niemand bellen.
De telefoon doet in 1877 in Nederland zijn intrede, een jaar nadat de spraakleraar Alexander Bell in Amerika octrooi aanvroeg voor zijn uitvinding. Na een aantal jaren experimenteren kunnen 49 Amsterdammers als eersten met elkaar bellen. Wie dat waren is niet vastgelegd.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah,...http://123vanalleswat.punt.nl/index.php?r=1&id=256497&tbl_archief=1
AWM
14 jaar geleden
Tuut..tuut... in gesprek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de volgende piep..,te laat!

Andere antwoorden (2)

Dat wordt een fikse search denk dat je niet kan zegen dat er maar 1 persoon als eerste een telefoon had want wie moet hij/zij dan bellen ??? ;)
capthavoc
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies!
Goeie vraag... wanneer de telefoon in Nederland is geintroduceerd is inmiddels beantwoord, maar wie er als eerste een aansluiting hadden niet.
Dat antwoord heb ik ook niet, maar ik heb wel een boektitel waar je bij de lokale antiekhandelaar om zou kunnen vragen; de "Officieele Gids der Nederlandsche Bell-Telephoon Maatschappij"

Ook toen waren de aansluitingen genummerd, dus heel waarschijnlijk moet je op zoek naar degene die destijds nummer 1 had. Succes!