Waar kan het aan liggen dat de batterij van mijn smartphone veel sneller leeg is dan die van mijn ma?

We hebben allebei net dezelfde (galaxy s3 mini, van vorige week) en ze staan allebei steeds aan. Ik heb wel mijn e-mail erop ingesteld en er staan zaken in de agenda. Ik heb op de mijne veel apps uitgezet en als ik hem niet gebruik staat de wifi uit, maar toch gaat de mijne ongeveer 1 dag mee en bij mijn ma reeds 6 dagen en 6u en nu pas staat er een bericht op om de oplader aan te sluiten. Ze heeft er wel al een aantal smsjes mee gestuurd en er eens mee gebeld. Dat is toch een enorm groot verschil! En het is niet dat ik de mijne zo extreem veel gebruik, eens om een sms te sturen of soms staat de wifi eens eventjes aan, maar nooit lang. Hoe komt dit dus, ligt dat aan de e-mail, of de agenda?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat jij je smartphone veel te vaak en/of te lang hebt opgeladen. De accu gaat dan veel minder lang mee. Het kan ook zijn dat je veel apps hebt die veel batterij percentage nodig hebben of er veel percentage vanaf halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De accu is een week oud, daar is dat nog niet van van toepassing ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet ook zovaak mogelijk je 3G, 2G en Wifi uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de winkel hebben ze gezegd dat er een beveiliging op zit tegen te lang opladen, dat het dus geen kwaad kan dat hij een volledige nacht in de stekker zit. En ik wacht met opladen tot er de boodschap op komt dat hij moet opgeladen worden. Ik heb er zo weinig mogelijk apps op staan, maar ik weet niet welke veel batterij verbruiken.
Je zegt dat je wifi uit staat, maar staat je data ook uit? Je GPS? Deze twee zaken vreten ook accu. Daarnaast kan het zijn dat je accu simpelweg van mindere kwaliteit is dan die van je moeder. Instellingen aanpassen waar data aan te pas komt, kost ook best wel wat accu. De agendafunctie, zonder dataverbruik (dus zonder synchronisatie) zal niet zoveel accu kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gps staat uit en als je met data de mobiele gegevens bedoelt die staan ook uit. Het scherm staat op lage helderheid, bluetooth staat uit spaarstand staat aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon eens de accu van je moeder in jouw telefoon doen en andersom. Dan weet je snel genoeg of het gaat om de accu of je toestel.
Nou jij hebt het in principe alles uitgezet dus daar ligt het niet aan. Mss dat je een spelletje speelt, dan gaat je accu heel snel leeg. Maar het kan ook een fabrieksfout zijn hoor. Als ik jou zijn zou ik toch naar de winkel terug gaan en tich daar ff vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tot nu toe heb ik er nog geen spelletjes op gespeeld, alleen soms eens de camera gebruikt. Als ik in totaal mijn smartphone ongeveer 1 uur per dag gebruik (sms, heel soms telefoneren, heel soms e-mail, soms eventjes op internet, en soms eens een app downloaden en als die mij uiteindelijk niet aan staat, zwier ik die er weer af)
Het feit dat jouw accu veel sneller leeg is dan die van je man kan 2 oorzaken hebben:
1) de accu is niet goed;
2) je accu wordt zwaarder belast.

Om er achter te komen welke van de twee het is kun je beginnen met vanavond beide accu's helemaal op te laden, zijn accu in jouw toestel doen en andersom, en dan een paar dagen uitproberen of hetzelfde probleem optreedt.

Als het met zijn accu beter gaat dan ligt het aan de accu en kun je het beste terug naar de winkel. Als hij nu met jouw accu een stuk langer doet dan jij dat deed, dan weet je dat het aan het verbruik ligt.

Via de links vind je wat tips terug waar je op kun letten, want er zijn bepaalde apps die constant accuverbruik veroorzaken. Met deze apps krijg je beter inzicht in je accuverbruik. Wie weet helpt dit je bij het opsporen van het probleem.

Succes!

Toegevoegd na 17 uur:
excuseer, ma ipv man ;)