zit er garantie op mijn telefoon als ik er niks raars mee heb gedaan en de oplaadingang is kapot?

In juni 2012 heb ik een sony ericsson xperia gekocht bij telfort. nu is mijn mobiel een maand geleden (december 2012) kapot gegaan, de ingang van de oplader doet het niet meer, hierdoor kan hij niet meer opladen en heb ik er niks aan ,op de site van telfort staat het volgende :

Een reparatie valt binnen garantie als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

De telefoon of het modem is defect, en het defect is niet het gevolg van onjuist gebruik. Er is sprake van onjuist gebruik als uw aankoop:
verwaarloosd is;
onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld of onderhouden;
niet volgens de voorschriften is aangesloten, geïnstalleerd, gebruikt en/of gecombineerd met andere producten;
U heeft een kopie van de aankoopnota meegestuurd.
De telefoon of het modem is binnen de garantietermijn door Telfort ontvangen.
De garantie geldt voor telefoon, modem, batterij, oplader en achterklepje. De garantie geldt niet voor overige producten.

nu zeggen ze bij de telfort winkel dat mijn geval niet onder de garantie valt, maar ik heb er echt niks raars mee gedaan dus het is gewoon pure slapheid , heb ik juridisch gezien iets om op te staan? een garantiewet ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Telfort heeft er niks mee te maken inprincipe.
Je hebt inprincipe in Nederland 2 jaar fabrieksgarantie op apparaten. Het betreft een Sony Ericsson dus als die lui van de winkel hem niet willen opsturen. Zou ik de servicelijn van Sony Ericsson bellen en aanspraak maken op garantie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Welk bewijs hebben ze dat jij de telefoon onjuist en ondeugdelijk hebt gebruikt? Of hebt verwaarloosd?

Aanspraak maken op de garantie dus. Meestal zijn grotere merken wel coulant daarmee.