waarom maakt mijn telefoon een kopie van een foto als ik deze deel? (extra uitleg)

Ik heb een Sony Xperia met Android systeem. Als ik een foto deel op Facebook of via whatsapp bijvoorbeeld dan maakt hij automatisch een kopie ervan in mijn album. Hoe zet ik deze optie uit? Kan het nergens vinden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op welke plek staat "mijn album"? (Op de telefoon, op facebook.. enz)

Antwoorden (1)

Die optie is niet uit te schakelen. Die optie gebruikt men omdat er een bepaalde map zit eaan een Whatsapp / facebook, daaruit functioneert het delen binnen dat programma / app waardoor het programma de foto daadwerkelijk op een soort "gemeenschappelijke" map het kan delen. Vergelijk het een beetje met een cloud, waarop jij vanaf je "computer" (je telefoon dus) dingen upload naar een map (die gedeelde map) waardoor je wederpartij (de ontvanger) uit die map het document kan downloaden op zijn "computer".