vraagt wifi veel van je accu?

ik weet dat 3g soms letterlijk je accu leeg kan zuipen geld dit ook voor wifi?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa dat klopt. Je telefoon blijft zoeken/verbinden naar/met het Wi-Fi netwerk. Het is ook wel verstandig om je Wi Fi uit te zetten als je ergens bent waar je toch geen Wi Fi bereik hebt, omdat hij dan blijft zoeken kost dat veel batterij.

Antwoorden (1)

Dat klopt.
Zeker als je net op het randje van het signaal zit.
Dan blijft je telefoon pollen om netwerkverbinding te maken wat net niet lukt (soms wel, soms niet).
In zo'n geval gaat het snel met de accu.

Ik had zo'n situatie in mijn slaapkamer.
Dan werd ik 's ochtends wakker en alg er een lege telefoon naast mij.
Overigens opgelost door op een strategische plaats een wifi-repeater te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik los dat op door heel strategisch 's nachts mn wifi uit te zetten :)