Wat zijn de risico's van jailbreaken iPod Touch en waar vind ik een uitleg voor dummies?

Ik wil graag de mogelijkheden op mn iPod Touch verbreden dmv het te jailbreaken. Nu weet ik hier super weinig van af en heb ik ook géén idee hoe ik dat moet doen. Wel weet ik dat wanneer je het doet dat je garantie van het toestel vervalt. Zijn er nog meer risico's en/of nadelen? Iets als dat het mis kan gaan en het toestel onbruikbaar wordt? En als het geen extra risico's brengt, waar vind ik een eenvoudige uitleg met stappen voor dummies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Er is een kans dat als je je iPod probeert te jailbreaken, dat je hem brickt. Dat is dat je je iPod totaal onbruikbaar maakt waardoor je hem net zo goed kan weggooien.
Wil je uitleg? Moet je kijken op Google en dan vindt je op Forums nog wel goede uitleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hele kleine kans
Jailbreaken is helemaal veilig !!!! Je kan er handige tweaks op zetten bv NCSettings ( zie foto ) je kan gratis apps krijgen via installous. Jailbreaken is max 5/10 werk met de pc. Op youtube zijn er meer dan genoeg youtubefilmpje's te zien daar over. risico's zijn dat er is een kans is als je veel download je ipod een klein beetje langzamer kan werken.

Veel succes met jailbreaken !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al meer dan 20x gejailbreakt voor mensen zowel op iPhone iPod als iPad, en nooit is het (echt) fout gegaan.

Het jailbreaken is veilig, en het is legaal. Als je apps gaat downloaden die normaal geld kosten en nu gratis download dan ben je strafbaar/ iligaal bezig.

Je garantie vervald (tip: kijk of je überhaupt nog wel garantie hebt) het voordeel is: je kan je iPod via iTunes herstellen en je iPod heeft weer garantie.

Als je de iPod jailbreakt kan je vele extras tweaks er op zetten, thema's en apps (veel meer).

Je wil weten hoe je de iPod jailbreakt: hier zijn verschillende programmas voor.

Ik moet weten of het een iPod Touch is en welke generatie, als het geen iPod Touch is dan kan het niet.

Welke software erop staat: Instellingen>algemeen>info
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jailbraik is helemaal veilig! Ik jailbraik mijn IPad en IPhone, want zonder jailbraik werkt mijn IPhone niet in heb namenlijk een simlock van Amerika zonder die Jailbraik kan ik die simlock niet weghalen. En mijn Ipad jailbraik ik gewoon om meer functies aan toe te voegen tot nu toe geen probleem gehad. De maker van de jailbraik voegen safty tweaks toe voor in het geval dat je toestel tog blokkeert dat je het terug op kan starten. Dus je kunt eigenlijk geen problemen krijgen. Voor meer uitleg kun je de forum van iphoneclub gaan bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een handige en makkelijke manier van jaibraken: http://www.jailbreakme.com/

het is legaal, totdat je apps gaat downloaden die normaal geld kosten.
je garantie vervalt wel.

er is kleine kans dat hij crasht en onbruikbaar word. dan kan je hem naar een service brengen en die installeren er dan opnieuw het iphone OS op.

veel succes!