Hoe kan ik vanuit een Android toestel printen?

Eigenlijk doe ik niet zoveel meer met een computer. maar juist meer met mijn mobiel of tablet.
Maar ik wil sommige dingen nog wel gaan printen. Zoals een email of een memo.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik snap dat de PC aan moet staan en ik heb een USB laser printer van HP.
Graag gratis oplossingen voor in een wifi netwerk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Je zou kunnen kijken of Google Cloudprinter iets voor je is. Je deelt (via je Chrome browser op je pc) je printers, die je vervolgens vanaf je Androidapparaat kunt benaderen. Ik heb het zelf nog niet in gebruik, maar het klinkt handig.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heb ik net geprobeerd. Tekst print hij, maar met een groot lettertype. Email print hij helemaal niet.
omdat het een usb printer is kun je niet zoveel je zou een programma als dropbox of onecloud kunnen gebruiken om het bestand draadloos naar je pc te sturen maar om je tablet of telefoon aan te sluiten op een printer moet je een speciale wifi printer hebben. als je dus zon programmaatje gaat gebruiken komt het bestand draadloos op je pc en moet je het via daar uitprinten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een WIFI printer?
Het ligt ook aan je Android-Toestel.
De meest nieuwe daarmee zou dat ingesteld kunnen worden bij de oudere niet.

Je zou eigenlijk een WIFI printer moeten halen. Je hebt ze al vanaf heel goedkoop
Dus ja, Niet echt een antwoord maar een advies ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb thuis een wifi laserprinter gekocht van Samsung. Die werkt ook gewoon als mijn laptop uit staat. Via Google Play store heb ik een app gedownload van samsung waardoor ik direct vanuit mijn mobiele telefoon kan printen, of dit nu afbeeldingen of documenten zijn. Maar andersom: ik kan met mijn all in one printer scannen en deze direct op mijn smartphone zetten.