Wat is beter, een tablet afsluiten of in slaapstand zetten?

Van bekende hoor ik verschillende antwoorden. De een zet hem nooit uit ,maar altijd op stand-by (ook s'nachts) en de ander zet hem uit als hij hem een geruime tijd niet gebruikt. Wie heeft hier een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (4)

Uitzetten, ook in de stand-by stand verbruikt ie batterijen. Eén van de zwakke punten van tablet is de levensduur van batterijen. Hoe minder je deze gebruikt en weer oplaadt, hoe beter het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt niet helemaal. De huidige lithiumion generatie batterijen staan erom bekend dat ze van opladen houden. Het is slecht om ze helemaal leeg te laten lopen. Tussentijds opladen verhoogd de levensduur van de batterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft een iPad 3 zoon nieuwe batterij? Want ik laat hem vaak helemaal leeg en laad hem daarna pas op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja de iPad 3 heeft een Li-ion Batterij. Maar wat de fabrikanten ook zeggen dat een Li-ion batterij geen "geheugenverlies" heeft, ik denk er anders over: http://www.apple.com/nl/ipad/specs/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat klopt. Ook Li-ion heeft de geheugenwerking. Alleen wel minder dan conventionele batterijen als NiCad en NiMH. Maar het is in principe niet goed voor een Li-Ion om deze geheel leeg te laten lopen. Li-Ion batterijen bezitten een chip die het laadproces in de gaten houden. Mocht een Li-Ion te leeg raken dan is er niet genoeg reserve over om de chip te voeden. En dan kan de batterij ook niet meer geladen worden. Daarnaast voorkom je de geheugenwerking het langste door tussentijds op te laden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu
Uitzetten, daar bespaar je het meeste energie mee en bij de slaapstand niet. Bij sommige apparaten zoals mac-books zeggen ze dat je het beter in de sluimer of slaapstand kan laten omdat anders de HD er sneller van kapot gaat (meer slijtage) en een tablet is wel anders dan een mac-book.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit maakt helemaal niets uit. Tablets zijn gemaakt om alleen maar in de slaapstand te staan als je hem niet gebruikt. En in de slaapstand verbruikt de tablet zo weinig stroom dat het geen merkbaar verschil maakt. Als je de tablet steeds opnieuw opstart verbruikt deze veel stroom omdat opstarten gewoon veel stroom gebruikt. Conclusie: nee het maakt geen verschil omdat de tablets er op gebouwd zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je standby gebruikt dan gebruikt de iPad ook nog energie als je hem uit zet dan gebruikt de iPad helemaal niets