Navigatie op mobiel (bijvoorbeeld Google Maps) gratis of zijn er kosten aan gebonden?

Ik ben van plan om een smartphone (Sony Xperia P) te kopen, en nou las ik dat er Google Maps als navigatie beschikbaar was.

Maar ik weet nou niet of dat gratis is of er kosten aan gebonden zijn, oftewel heb je er buiten een internet abonnement bij nodig, of is het gratis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De app is gewoon gratis data gebruik door deze app valt gewoon onder je data gebruik dus kost je niets
capthavoc
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Een onbeperkt data-abonnement is niet meer zo vanzelfsprekend tegenwoordig. Navigeren met Google gaat gewoon van je data-bundel af. Is die op, dan moet je dus wel gewoon betalon.
met google maps worden er onderweg kaarten gedownload tijdens navigatie en dat is dus data bij je provider vandaan . Het ligt dus een beetje aan je abonnement of het wat gaat kosten en hoeveel . Er bestaat navigatie software die puur offline werkt en in z'n totaliteit (dus inclusief kaarten / mappen ) op je telefoongeheugen komt maar daar is google maps er niet een van . er bestaat bv. tomtom en route 66 voor op androïd toestellen op nokia heb je het gratis ovi maps . Of je een gratis offline navigatie hebt voor androïd ? ik denk het haast wel maar die moet je dan zoeken via play store of zo