Geeft de witte iPhone betere kwaliteit van fotos dan de zwarte? Zie omschrijving

Dit omdat licht toch altijd meer door donkere vlekken wordt opgevangen. Als de iPhone wit is en de camera zwart vangt de camera toch meer op dan een zwarte iPhone waar de lichtval verdeeld wordt?
Of zie ik dat nou verkeerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het licht wordt niet opgevangen door de witte of zwarte plastic behuizing van je iPhone. De kleur van die behuizing maakt dus niet uit.

Het licht wordt opgevangen door een lichtgevoelige sensor. Die sensor zit achter de cameralens.

De witte en de zwarte iPhone hebben dezelfde sensor en dezelfde cameralens. Daardoor maken beide iPhones dus foto's van dezelfde kwaliteit.

11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee. Het licht dat OP DE BEHUIZING VALT wordt door de behuizing weggevangen dan wel teruggekaatst naar onze ogen. Dat licht is echter niet van belang voor de foto, omdat het nooit op de lichtgevoelige sensor valt - ongeacht de kleur van de behuizing. Op de sensor valt altijd dezelfde hoeveelheid licht. Wat er gebeurt met het licht dat NAAST de sensor valt (en dat dus op de witte of zwarte behuizing terechtkomt), is niet van belang.

Andere antwoorden (1)

Het maakt helemaal niks uit of je een witte of zwarte iPhone hebt. De kwaliteit blijft altijd hetzelfde. de iPhone heeft alleen op de achterkant een andere kleur en de Home-knop. Voor de rest heeft het geen enkel verschil ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk. Een witte en een zwarte iPhone hebben allebei volgens mij 5 megapixel. Of je nou een witte iPhone of een zwarte iPhone hebt. 5 MegaPixel blijft 5 MegaPixel ;) Ik hoop dat je hier wat aan hebt