Waar kan je een SD-kaart voor een HTC wildfire S kopen? en hoe bestanden overzetten?

Hallo,

Ik heb een 2gb sd kaar in mijn telefoon zitten

Alleen die is al vol als je een paar apps download
Ik download GEEN grote apps die 24 mb nodig hebben

maar tog raakt hij vol

Daarom mijn vraag waar kan ik een nieuw SD-kaartje kopen die in mijn telefoon past en hoe moet ik mijn ouwe bestanden (Volledige Ouwe SD-kaart) dan overzetten naar mijn nieuwe

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan een micro-SD in alle computerwinkels kopen en ook bij de warenhuizen en zelfs het Kruidvat. Het overzetten van je bestanden moet je even op de PC doen, daar heb je een kaartlezer voor nodig (1,- euro bij de Wibra). Even een map maken en daar de data van je huidige kaart opzetten, dan je nieuwe SD-kaart in de kaartlezer doen en de data kopiëren!

Klaar is Kees!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u ik ga er morgen gelijk 1 halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (1)

Dergelijke kaartjes zijn nagenoeg overal wel te verkrijgen.
Zelfs bij de Aldi e.d.
Ook zit er een adaptor bij, veelal een standaart formaat sd waar de micro inpast.
Voor deze heb je idd een kaartlezer voor nodig.
Doch je hebt ook andere adaptors welke je rechtstreeks in je usb poort steekt zodat je geen kaartlezer nodig hebt.

Je moet inderdaad zoals je zelf al zei alle gegevens overzetten naar je nieuwe kaart.
Gewoon naar je bureaublad slepen en vandaar uit weer terug op je nieuwe kaart zetten.

Beter is nog om het e.e.a. eerst even op te schonen denk hierbij aan foto's, video e.d. maar ook aan oude resten van apps die je al lang en breedt niet meer gebruikt.
Dergelijke apps laten nog wel eens mapjes achter met allerhande data, deze kan je dan gewoon verwijderen.

Daarnaast heb je een verkeerd beeld voor wat je apps betreft.
Een app die je installeert wordt verdeelt.
Een gedeelte wordt in het systeemgedeelte gezet en andere gedeelte ( Data ) komt op je sd kaart terecht, maar ook eventuele cache komt op je toestel ( dalvik cache ) ook dit zit in je systeem verwerkt.
Een app van slecht 5 a 10 Mb kan op die manier wel 15 a 20 mb groot zijn en naar mate dat je er mee bezig bent kan een dergelijke app "groeien" door dat er data aangemaakt of gedownload wordt.