Welke smartphone levert de beste geluidskwaliteit?

Ik ben voor mijn vriendin aan het uitzoeken wat de beste smartphone voor haar is. Wat betreft snelheid en fancy bediening heeft ze weinig eisen, als ze maar een beetje kan facebooken en zo. Wat ze vooral belangrijk vindt, zijn de beeld- en geluidskwaliteit bij foto's en video-opnames. Over de beeldkwaliteit wordt genoeg gezegd in reviews, maar de geluidskwaliteit wordt vaak weggelaten. Ik weet dat de iPhone heel goed geluid levert, maar er moeten er toch meer zijn. Ik ben op zoek naar ervaringen en suggesties. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 19 minuten:
*Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, maar voor de duidelijkheid: het gaat om geluidskwaliteit bij opnames en niet bij afspelen. Ze wil nog wel eens een (rock/metal/blues)concertje opnemen, dus zo min mogelijk oversturing bij hoog volume. Ze maakt opnames voor eigen gebruik overigens, niet voor verspreiding via Youtube o.i.d. (move along BREIN, nothing to see here ;))

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Zelf werk ik met een htc legend die geroot is (hiermee kun je wat meer met je android, zoals een eigen versie erop zetten zoals ik heb gedaan) en daar komt prima geluid uit. Zoek eens naar een telefoon met cyanogenmod, die bevat een eigen ontwikkelde geluidsmanager (DSP) waar prima geluid uit gehaald word.

Mijn ervaring leert echter dat de oordopjes VEEL belangrijker zijn dat het apparaat waar ze in zitten, geef 30 euro uit aan een goed merk oordopjes (in-ear als je een wat diepere bass wil) en dan kan ik zelfs met mijn 35 euro mp3-speler (van het wereldberoemde merk diffrnce) nog goed geluid krijgen.

Uiteindelijke advies: als ze er niet veel mee wil, koop een goedkopere mobiel met een stel 'dure' oordopjes.

Om allerlei discussies te voorkomen: tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar meestal klopt het aardig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het geluid van alle telefoons is bagger. Als je daar op wilt selecteren moet je de grootste kopen ivm de klankkast maar het blijft niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de prijs niet uitmaakt is de samsung galaxy note best wel goed en anders misschien Iphone 3g,4,4s,5?