Bestaat er een goed gratis antivirus programma voor Nokia gsm's. Met name de Nokia Belle Refresh software?

Tegenwoordig internetten we ook regelmatig via de GSM. Nu vroeg ik me af of we ons hiervoor kunnen beschermen ?

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik heb momenteel F-Secure, maar vroeg me af of dit voldoende is ?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Aangezien je het over Nokia Belle Refresh hebt neem ik aan dat je een 1e generatie Symbian ^3 telefoon hebt (n8, c7, e7, e6, c6-01 of x7)

Deze telefoons zijn van zichzelf al veilig, anders dan bijvoorbeeld Android moet een app elke keer voor toestemming vragen als hij wat wil doen.

Als hij bijvoorbeeld een SMS wil sturen (gebeurt heel veel bij Android) moet hij jou elke keer om toestemming vragen.

Verder worden virussen meestal gemaakt voor een grote doelgroep. (Windows, Android etc.) Van Symbian ^3 toestellen zijn er gewoon te weinig gebruikers. Helemaal omdat er bijna geen applicaties van banken zijn op Symbian, anders dan op Android en IOS.

Ook zijn de virussen die je via webpagina's binnenkrijgt eigenlijk altijd voor de computer gemaakt, en worden ze mestal via holes in Javascript op je computer gezet. Deze bestanden kunnen helemaal niet uitgevoerd worden op telefoons.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat een virusscanner op een Symbian telefoon compleet overbodig is. Ik gebruik zelf al een lange tijd een n8 en heb nognooit een virus binnen gehad.

Als je toch graag een virus scanner wilt is hier een lijstje met de beste voor Symbian:
http://www.nokiabreak.com/download-best-antivirus-for-nokia-belle-anna-symbian.html

Kaspersky is eigenlijk de meest gebruikte.